UNİTY3D ÖĞRENİMİ DERS-5 [2017]

alikaya/ Ağustos 13, 2017/ Bilgisayar, Genel, Unity/ 0 comments

Game Over Örneği

Merhaba arkadaşlar  bugün sizlerle Game Over ekranı nasıl yapabiliriz onu öğrenicez.Genelolarak buradaki mantık varolan canın tükenip tükenmediğini kontrol edip ona göre ekrana ya oyun zamanını durdurarak texture görüntülemek ya da başka bir scene e geçmektir.

Ben scene oluştuup ona yönlendirmeyi tercih edicem, farklı bir şey değil ama bu yöntemi kullanıcam.

 

-İlk olarak 2 tane texture oluşturalım (basitçe paintten)

cik

devamet

 

-Unity’i açtıktan sonra bu texturelerimizi import edelim

import

-Şimdi ise basitçe bir oyun level ı yapalım :

*oyunumuza bir plane ve cube ekleyelim

*ardından bu cube e rigidbody ekleyelim ve planeden düşebilmesi için hareket scripti yazalım

planeandcube

script için ( ben kübün x eksenini takip etmesini istediğim için transform.Translate(x,y,z) fonksiyonunda x kısmına hareket edeceği kadar integer bir değer verdim , istediğiniz eksende hareket ettirebilirsiniz ; bunu if koşu “w” tuşuna bağlı kılmayıp sürekli harekete sokabilirsiniz.)Bu scriptimizi kübümüze ekliyoruz.

hareket

 

*Şimdi ise game over scene ine geçmesi için bir kontrole ihtiyacımız var bunu y ekseninde yani düşey eksende planeden düşmesi durumunda can eksilterek yapabiliriz , canımız tükendiğinde de game over scene ine geçmiş oluruz.

Öncelikle bir script daha yazalım canı kontrol edip , scene değiştirebilmemiz için ve bunuda kübe ekleyelim (aşağıda) .Eğer scripti incelersek orada nesne değişkenini bir gameobject in transformunu almak için kullanıyoruz.Daha sonra bunu file>build settings>add current diyerek ekleyelim(kaydedilmemişse save etme uyarısı verir ) .Yeni bir scene açarak bunu da file>build settings>add current diyerek ekleyelim ve ismini “0”  olarak belirleyelim.(Kontrol scriptinde Application.LoadLevel(“0”)  kullanılmıştı geçilecek olan level “0” idi . O yüzden yeni bir scene oluşturup ismini “0” yaptık.)

kontrol

build

Eğer buraya kadar doğru adımlar attıysak genel olarak şöyle olmalı ve asset’te varsayılan oyun leveli ( 1 ) ve game over scene i (0) bulunmalı.

olmasigereken

 

 

olmasigereken0

 ***Eğer şuana kadar başarısız oldu iseniz tekrardan yapmaya çalısın.***

* Şimdi scene 0 a gelip game over ekranı yapalım .

İlk olarak GameObject>create other > GUI Texture diyerek iki adet gui texture oluşturalım ve bunları hierarchy ekranından devamet ve cik isimleriyle değiştirelim.Sonrasında ise devamet gui texture ine Inspector ekranından varolan unity texture ile bizim yapmış olduğumuz devam et texture ünü değiştirelim ve pixel inset kısmında y mizi game ekranında biraz üste yakın olacak şekilde değiştirelim (örn : 70 ).

Aynı olayı cik olarak değiştirdiğimiz oyun objesinin inspector ekranından cik adlı texture i seçip , pixel inset ini biraz daha aşağıda olacak şekilde değiştirip yapalım.İsterseniz benim gibi arkplanı main camera dan değiştirebilirsiniz.

ciktexture devamettexture

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*